Dec 18, 2008

TAG (paksa rela dari mr. eiman)

1. 7 Fakta tentang aku
a. Islam dan cuba untuk menjadi muslimah sejati (tak auta ok)
b. Perempuan berketurunan cina + melayu tapi tak reti sepatah dua bahasa cina
c. Ada banyak nenek(tapi dapat jumpa suku je,yang kandung suma tak jumpa)
d. Dah kerja(bercita2 untuk tukar kerja)
e. Takda kereta sendiri tapi mempunyai kereta pinjam(buat macam kereta sendiri)
f. Ada teman lelaki (love u so much,mmmmuah)ok poyo sket
g. Ada lesen motor dan kereta('on rempit' dan hantarkan kpd 30333)

2. 7 Perkara menakutkan aku di duniawi nih
a. Allah
b. Dosa
c. Kena langgar lari,ragut,rogol,bunuh
d. Kena ngorat(lagi2 bunyi cencorot tu,gatal cam org gila seks kan?tak gentleman)
e. Terperangkap dalam lif(pastu ada plak orang yang lepaskan gas dia,mau asma aku)
f. Naik solero shot(mmg tak blh bernafas)
g. Kena kejar anjing gila,lembu gila,orang gila minta 20sen dpn kfc.

3. 7 lagu yang aku paling layan
a. lagu yg sentiasa hijau (evergreen)
b. lagu yg mak ayah aku suka (maka setiap kali mak ayah dgr,aku jg dgr)
c. Sentimental (sebab tu aku kadang2 jiwang kot)
d. Lagu dari seberang (sila baca entri Lagu ngetop yg pastinya gratis)
e. Lagu SMS - Ria amelia
f. Lagu ciptaan anak2 buah aku (sangat comel)
g. oooo rupanya nak kena letak tajuk lagu ea?(maaf,agak sukar utk ingat tajuk2 lagu)

4. 7 Perkara yang selalu aku sebut
a. Assalamualaikum,Waalaikumsalam,Alhamdulillah,InsyaAllah(ok,tipu...xdala selalu)
b. Huh? (sebab kadang2 aku ni blur jgk)
c. Sengal..
d. Biak!
e. Ala pak long...(ni ada nada dia tersendiri)
f. Dowh @ Dol @ Ngok
g. Semua diatas (jangan jd ikutan semua ya!kecuali no 1)

5. 7 perkara yang bernilai bagi aku..
a. Mak,Ayah,Adik beradik,Anak buah yg comel,Ipar2
b. Kehidupan,Kesihatan,Kewangan(ni mmg sangat2 akan dinilaikan terutama hujung bln)
c. Kekasih hati yg setia
d. Talipon bimbit
e. Kawan,rakan,sahabat,musuh pun penting jg(baru la kt tau sifat buruk kt)
f. Kelambu koyak tampal2 dan bantal yg banyak
g. Internet kat ofis (aku org kampung,rumah xda internet nak blogging)

6. 7 pertama kali dalam hidup aku
a. Jawab tag fikir berjam2 ini
b. Kena gigit dgn anjing (pungkok aku comel masa tu)
c. Jatuh masuk longkang kat depan perhentian bas(sgt ramai dan sgt memalukan)
d. Jth motor dlm perjalanan pg tuisyen(koyak lutut,Tuntut ilmu walau ke negeri china)
e. Langgar belakang kereta kembara(bonet aku bentuk tayar spare kembara)
f. Kn kejar dgn parang(sbb aku subahat baling mercun dlm bilik air time jiran mandi)
g. Tak kena tangkap sebab subahat bakar langsir jiran(aku nyorok seminggu dlm rumah)

3 comments:

eiman@nurizan said...

baca yang ni

6. 7 pertama kali dalam hidup aku

yang tak tahan gelak, nasib tak gelak kuat2 dalam opis.. hehe

luluchen said...

6 dot 7 la..tu copy dari blog sape la tu..

luluchen said...

gelak2 je...ajak cik kupu2 gelak sama2..baru la org xpelik sgt