Dec 16, 2008

Tak payah bisik2 dalam kelambu

Kat rumah aku memang banyak nyamuk yang sangat gatal (rajin buat lovebites, gatal kan?)walaupun rumah aku kini dikelilingi rumah2 dan bukan lagi hutan belukar (aku orang kampung)

Keadaan itu memaksa aku tidur didalam kelambu (aku sangat malas dan benci untuk menggantung kelambu sejak kecik lg) sehingga lah aku diserang nyamuk yg lebih ganas (kena denggi ok)maka aku terpaksa dan memaksa diriku untuk berusaha lebih gigih (gantung kelambu tiap2 malam sebelum tido...aaarrrggghh!!tension..RAJIN..AKU RAJIN...)

Sejak kecil juga aku mengimpikan kelambu yang seperti atas..dengan katil dan bantal yang empuk.alangkah lenanya tanpa nyamuk yg gatal....(ZZzzzz...sah hari2 aku akan lewat bangun pergi kerja)
Akan tetapi...


Aku hanya mampu untuk menggunakan kelambu yang seperti diatas tapi seksi kan?(aku orang kampung ok) dan bertampal2 kerana koyak sana sini (selalu kena bebel ngan mak, alasan aku tikus gigit..padahal aku yg suka rentap sampai koyak).Tapi macamana buruk pun kelambu itu,ia tetap berjasa melindungi tubuh ku daripada nyamuk2 gatal, dan aku tidak mahu lagi terseksa duduk termenung sambil kena paksa minum air campur seratus banyak2 kat hospital.
Maka aku akan berusaha untuk mendapatkan kelambu baru yang bakal aku rentap2 lagi sampai koyak...(rasanya tak berbaloi kalau aku beli kelambu cantik2 macam gambar pertama tu..sebab ia bakal koyak jgk)

No comments: