Jan 19, 2009

Terhimpit lagi tersepit

Aku berhimpit...
Aku tersepit...
Bau ketiak...
Bau peluh...
Bau rambut tak basuh seminggu...
Bau topi stylo habis (tak basuh jugak)...
Aku tahan...
Aku buat muka tak kisah (yang sebenarnya aku sangat kisah)
Aku buat2 biasa dengan situasi sekeliling (yang sebenarnya aku memang tak biasa)
Aku sanggup berdiri/beratur dan tunggu selama beberapa minit,kadang2 jam..
Aku senyum dengan ramai orang (azam tahun ini ok)
Kesimpulannya aku bertahan dengan semua...
Sebab aku nak cari kerja...
Cari rezeki halal...
Sumber dalam beg dompet makin menipis (rasanya tak pernah tebal pun,tapi cukup la jg)
Aku naik keretapi (aku dah lama tak naik pengangkutan awam)
Aku bukan berlagak tapi aku memang tak reti (ya,aku sombong,tak nak tanya orang)
Masalah kalau aku tanya mesti jawapannya 'Ya buk?'
Bila aku beranak?warga asing pulak tu...
Aku takut sebenarnya...
Aku takut sesat ke negeri lain,tak percaya baca entri ni Negeri baru kat malaysia
Maka aku bertahan...
Sampai lah perjalanan pulang ke rumah...
Semoga usaha aku hari itu mendapat berkat
Semoga ada yang ingin mengambil aku sebagai pekerja mereka



Aku tampal ini sepanjang hari...(bg menunjukkan betapa dedikasinya aku hari itu)



Jika tidak berjaya..aku akan mengharungi hari2 itu semula pada September nanti.(nampak perkataan See You Again tu?)

No comments: