Feb 2, 2009

Aku sudah tiada - ii

Aku kat port klang,eh!aku kat bangi..tak!aku kat port klang lagi..bangi la dowh!ya,aku sedang dalam delusi kerana semalaman tak dapat tidur walau tidur2 ayam sekalipun.

Sabtu:
Aku berpoya - poya bersama mak dan adik perempuan, Kami pergi Jalan TAR tapi aku tak boleh shopping (TAK BOLEH ok...aku kena simpan untuk pindah rumah nanti),kemudiannya kami melawat pameran Angkatan Tentera Malaysia di dataran merdeka.

Nanti aku dah ada pc sendiri aku muat turun gambar ok. (aku menggalas launcher seberat 13.9kg dibahu,dgn badan dan kaki yg mengigil menahan berat)tak tipu ok..abg solja kata kalau isi peluru berat dia 30kg.Baju unit pengeboman dorg je dah 50kg,sah aku tak layak ujian penilaian fizikal nak jadi solja.(pakai safety boot pun aku tak larat nak jalan dah..)

Maka tak dapat la aku melawan musuh negara jika malaysia diserang,nauzubillah..Aku memang respek la abg2 solja kat malaysia ni,kalau setakat baca je boleh la kata jadi solja ni senang..bila dah tengok sendiri,memang kental tersangat2 la dorang ni.

Ahad:
Hari gundah gulana aku sudah bermula...hari ni la baru aku berkemas2 (aku tak kemas awal sebab takda semangat 'pindah rumah' tu)Aku sumbat apa yang patut,maka penuh lah kereta antik pinjam aku itu..Aku sempat lagi berpoya - poya di pasar malam supaya aku tidak kempunan untuk pergi ke pasar malam itu lg (cis!macam tak boleh balik je kan...saja nak tunjuk aku sdg gundah gulana)

Selepas solat maghrib aku memulakan perjalanan penuh liku dan penuh 'barang'..(Jam pulak kat klang,cis!abis kereta lalu lalang disebelah sibuk melihat2 kereta antik dan aku,macam biasa aku buat muka ketat supaya tiada gangguan yg tidak di ingini)dan kejadian yang sama berlaku lagi di Shah alam..kali ni sebuah lancer hampir remuk tersadai ditepi jalan (macam biasa la rakyat malaysia...suka perlahan kereta utk tgk walaupun drama bangla borak kuat2 tepi jalan)

Jam 10 aku tiba di Bandar Baru bangi (tempat penginapan sekarang)aku dengan semangat solja yang diserap pada hari sabtu mula mengangkut barang - barang - barang - barang - barang ke tingkat 1 (nasib tingkat 1 ok..).kemas sikit2 pukul 1..2..3.. 4 baru aku tido...tu pun sekejap2.

Dan hari ini aku mula mendaftarkan diri sebagai solja..eh!delusi ok..semoga malam ini aku dapat tidur.


Nota kaki : Solja = Tentera

4 comments:

mAr@ZiEy said...

ala..takleh tdo kat umh..ko bntai tdo kat opis la..

serius aku rse SIB ngan AASB cam ikan sardin sumbat dlm roti..wat roti sardin ek..

Serius..kesian kat ko..meh g umh aku..lepak mkn nugget..hehe

eiman@nurizan said...

paw aa sara main bowling kat warta, sure hilang tension jap.. haha.. tak pun gi karaoke, sara tu kan rajin karaoke... haha

♥S@R@♥ said...

boleh2 mr.eiman byr..sara bwk kuih paw je..tp sorang leh mkn sebiji je..ngeh2..

luluchen said...

maryam: lepak mkn nugget xremaja la...

mr.eiman: ari 1st dah pau kak sara dh..haha ari 2nd pau abg emi n kak sal,ari 3rd turn sapa lak?mr eiman la..kat mana nak tunggu?

k.sara: kuih pau pon sedap..sdap hingga mnjilat jari bila time kebulur