Feb 11, 2009

Kami duduk dalam akuarium!



nak tgk kamar/pejabat kami?kami bagaikan ikan sardin didalam akuarium..

Lagi2 aku,duduk dilaluan utama antara kantin,reception,rest room yg sebenar dan surau..dan jalan keluar dan tangga ke tingkat atas dan lain2 dengan kawasan production(senang cakap mmg semua orang akan lalu situ,saja nak tulis betapa banyaknya orang lalu lalang belakang aku)

Dan kamar kami ini akan menjadi tumpuan ramai setiap kalinya.Mereka memandang kami,kami memandang mereka..kadang2 aku senyum (azam tahun ini ok!)tapi kalau dah setiap kali orang lalu tak larat lagi nak senyum..rahang aku pun sudah mula sakit,bibir mula merekah(ceh!nak cakap bibir bak delima merekah la tu)

Selama ni aku bela ikan berekor2 tapi tak pernah bayangkan kalau aku jadi ikan (lagipun nak watpe berangan jadi ikan?baik berangan jadi anak angkat brad pitt kan..)makanya aku kini sudah dapat menyelami perasaan ikan2 aku kat kolam tu (padahal bukan ikan tu ada perasaan)macam tak tau nak watpe je kan..dh orang asik tengok kita je,macam "ada cili ke kat gigi aku masa aku senyum tadi?"."aku pakai tudung terbalik ke?".Kadang2 "aku cun sangat ke dorg asik nak pandang2 je ni?" ok poyo dah ayat tu...

Ok,kesimpulannya aku sedang dalam akuarium takda air..blup!blup!blup!(ni kesan bunyi dalam perut yg sedang lapar...)

4 comments:

mAr@ZiEy said...

area mne ko yer site ni..??blur jap..

Anonymous said...

cuma bayangkan akuarium sudah cukup utk tau dimanakah ia

izman said...

jangan ko kelemasan dlm akuarium tu dah. kena pandai survive.

luluchen said...

jgn risau letak mana2 pun blh survive lg..cuma jauhkan ikan bandaraya dari sy