Mar 6, 2009

Perpindahan terasing...

Macam tajuk lagu kan?memang aku sedang berkira - kira nak buat lagu bertajuk 'perpindahan terasing'.Ya, kami sedang diasingkan lagi..kali ini kami tidak lagi tinggal didalam akuarium!berita yang baik bukan?seharusnya kami bersyukur..

Kali ini kami dipindahkan kedalam 'kolam paya besi' (nak cakap paya bakau,tak jumpa pulak pokok bakau kat tepi ni..penuh dgn besi je). Sesi perpindahan ini amat meletihkan dan tanpa bantuan sesiapa..hanya kami (angkat meja kerusi,tolak kerusi laci,sorong sendiri) betul!hanya kami..(bukan minta simpati ok!) tapi nak beritahu bahawa kami ini kalis rindu..(eh!sudah mula berdelusi lagi..)kami ini kalis perpindahan, dah macam kaum nomad kan?


Kolam paya besi kami yang baru (Sila la ziarah...)


Jejaka bangla ini berdiri dengan machonya sekali sepanjang tokeynya membuat kerja (bijak..bijak..bagi bos buat keje,aku tukang jaga..pelajaran telah dipelajari - lesson learned!)


Maka selepas ini aku mahu melihat bos membuat kerja sambil berdiri dengan ayu dibelakangnya..(bijak ok!)


Kami terpaksa sumbat semuanya..(mungkinkah ini selamanya..tidak!!)


Kami juga melonggokkan sahaja komputer dan barangan 'lain - lain' kami (adakah kamu mahu beli jika kami jual selonggok 2 ringgit?)

Delusi itu mula kembali...rasa seperti mahu pulang ke port klang (tempat yang buruk tetapi selesa..)tetapi port klang sudah tidak boleh menerima aku lagi.


Dan...yang paling sedih (nak pergi tandas membuatkan aku terpaksa menapak & kadang2 berjalan dengan pantasnya & berlari je belum pernah lagi..)


p/s: Kalau jadi solja ok tak?

4 comments:

Anonymous said...

ooo masa datang ari tu dah pindah la eh, tak ajak pun, apo la.. bleh la tolong2 angkat meja ke.. haha

-eiman-

luluchen said...

ces..masa tu dah peluh2 tiak dah..lambat la,lgpun dtg tgk je watpe..bwk la cendol durian ke.

eiman@nurizan said...

cendol+pizza sume ada dah, dah tak ajak makan sendiri je la.. wakak

luluchen said...

ala..buruk siku la tu,makan sorg2..xpe pasni ofis ktorg akan berseri2.kt nak letak pokok bunga kasi mcm taman kt dlm ni..sempit2 pun xpe..haha