Oct 2, 2009

Betul kata cicak?

Pernah dengar tak ayat tu?bila si polan A sedang berkata-kata dengan si polan B,C,D,E....Z(mengenai auta,auta,auta atau fakta) dan tiba-tiba si cicak berbunyi, maka secara automatik kata-kata si polan A adalah benar. Kerana si cicak sudah membenarkan kata-kata si polan A...

Ya, bila nak guna ayat-ayat 'adat' tu memang orang tua-tua la yang selalu kena tuduh...Tapi apa yang betulnya kata-kata cicak tu?mungkin orang yang gunakan ayat "Betul kata cicak" tu faham bahasa cicak atau mungkinkah dia cicakman?

Bukankah cicak itu haiwan?haiwan yang mempunyai otak tetapi tidak mempunyai akal...dan kamu adalah manusia, yang Allah anugerahkan otak beserta akal. Dia nak juga cicak dia yang betul...(apa pasal tiba-tiba aku bebel petang jumaat ni hah...cicak?)


Oh ya, bila orang tua-tua kata jangan sesekali terjebak, nanti ketagih...ada benarnya (kadang-kadang orang muda-muda suka ingkar kan?)inilah akibatnya,bilamana aku mula terjebak dan sedang ketagih benda ni;

5 comments:

eiman@nurizan said...

haaa padan ler, sapa suh ketagih facebook.. kan dah kena block kat opis.. nasib baik ada internet kat umah... kalau tidak mau gi usha CC plak.. haha

nas said...

faham ke bahasa cicak?bahasa utara pun x fhm2 lagi..

Amphenous said...

ishk3...kamo niey...dah tuh macamana skang niey??neway...nice new layout lol..raya py layout kew??

suray4 said...

facebook?
tak penah dengar la..

luluchen said...

mr.eiman: ketagih makanan tak bagus,ketagih FB xmengemokkan...kan?

nas: tlg sikit ya ceq...awat,ceq blajaq selow2

amph: mcm ni la amph...tengkiu2!amph pm sama,thn baru layout baru...jgn awek baru sudah.

suraya: apa tu beb?xpnh dgr jgk