Oct 22, 2009

kacang ku tersayang

Aku sayang kacang...

Dari dalam perut mak lagi aku dah mula menikmati kacang...

Maklumlah, dulu-dulu ayah berniaga kacang...

Masa mak mengandungkan aku, beliau makan kacang tiap-tiap hari...

Sampai terlebih protein...

Maka aku sayang kacang...

Segala jenis kacang pun aku sayang...

Makan aiskrim ada kacang...

Makan kek ada kacang...

Makan sotong sambal dengan kacang...

Makan laksa letak kacang...

Bak kata orang, macam isi dengan kulit lah (apa kena mengena ni?jhfrejbshgfkl)

Kacang lupakan kulit?

Lupakan sahaja peribahasa yang ada kacang tu...

Sebab kulit kacang memang aku tak makan...

Kacang hantu pun takda kena mengena dengan aku...

Tapi ada satu kacang yang aku tak suka dan tak boleh makan...

Kacang pis (betul ke ejaan?ah...tak perlu tahu,aku kan tak sayang kacang pis...bukan tak sayang tahu tau!tahu sedap!macam...goreng pun sedap,nape tiba-tiba masuk cerita tahu pulak ni...)

Asal aku makan kacang pis, mesti sakit perut...tak tahu kenapa...

Dulu aku tak suka nasi goreng...semuanya kerana kacang pis

Nasi goreng ada kacang pis...


Jika terlihat sebotol maruku dan hanya kacang pis yang tertinggal...faham-faham je la, aku la tukang sebat segala spesis kacang yang lain. Dan maruku...sampai tinggal suku botol (sape suruh tinggalkan aku sorang-sorang dalam ofis bersama sebotol maruku)


Aku sayang kacang tapi bukan kacang pis...peace!dah..bye!

4 comments:

ibusinga said...

makan kacang..
kuat kuntut...
hehehe...

luluchen said...

buang angin la..haha

suray4 said...

beb, kacang makkah yg kirim kat ang tu, still available walopun hari2 ngadap!
sgt2 happy la!

Anonymous said...

syokkan?kulit susah nk buka pun stil nk mkn gak lg..addict

-lulu-