Oct 9, 2009

Resipi En.abang


Ya, memang mengaku...Kalau bab memasak En.abang lah pakarnya, segala resepi semuanya dia khatam, segala makanan semuanya dia baham eh! dia masak...(kipas...kipas...)

Semalam tak nak makan nasi sebab semalam juga dah istihar nak berperang dengan lemak tepu...(harapan yang sangat tinggi diletakkan ni tau!semoga dapat bertahan, sila jangan jamu nasi didepan saya ya!nasi impit boleh lagi kan?kuah kacang....slllluuurp!!nyum..nyumm...)

Nyum...nyum...Ya, saya dimana tadi?oh...segala makanan dia masak dengan bersungguh-sungguh demi perutnya untuk maju kehadapan (melangkah mestilah ke depan...kan?kan?)

Yela..yela..kuey tiow je pun,kepoh kan?pertama kali tau!selama ni bukan tak pernah masak, tapi selalunya jadi pembantu mak je, tukang potong, tukang rasa sepinggan, tukang basuh pinggan...

Tapi yang ni semuanya buat sendirian tau!setiap yang pertama mesti ada yang pertama kalinya kan...terima kasih ya!lepas ni ajarin lagi!

p/s: Abang!silalah bangga sekarang, kerana tiap-tiap hari dah boleh makan kuey tiow goreng...suka kan?ini kan makanan kegeraman abang.

9 comments:

suray4 said...

silap tu!
diet yg betol is kurangkan minyak,garam,gula,susu, dan sume karbohidrat...
makan lebey protein n bersenam!
barula bakar lemak..
serius..
kuey tiow goreng?? cube listout ape bahan2 nye??
tp beb, ang dah sedia ramping, kang jadik anorexia plak!

luluchen said...

ala..kasi can la dulu,baru 1st time diet makanan nih...xmo anorexia,amber chia ok?

kai said...

kuang3..

ibusinga said...

hari2 kue teow ....
siap lah kau Nas...
kih kih kih

nas said...

mau muntah koay teow nas kak izat..huhu..bangga lah keje dia bjaya masak bergurukan aku dlm tel je..hehe..bangga3..

eiman@nurizan said...

aii tak sampai pun ke usj? nak gak rasa!

Anonymous said...

ibusinga: biar body pn mcm kuey tiow...

abg: eleh...dah la garang,blh ujibakat watak chef ramsey la

mr.eiman: delivery service xdisediakan ya,sila dtg rumah

-lulu-

Anonymous said...

x beruntung pakwe dapat awk nie....

Anonymous said...

x beruntung pakwe dapat awk nie....