Mar 4, 2010

Jongket

Minggu lepas...


Gigi budak kecik dah lama rosak & longgar, tapi dia sayang(cuak) nak cabut..puas mak ayah dia upah macam-macam, tak jalan juga. Sekali mak lang dia balik kampung pulak,seperti biasa..dia minta pengeras 'Chicky Meal', Mak lang pun peras ugut...'kasi mak lang cabut gigi tu dulu!'

Dan dengan rela tapi terpaksa si budak kecik buka mulut..hah!dah cabut!!tak sakit la mak lang!

Ha'a..abes la duit mak lang pun tercabut sama..

Ikea sale 25feb - 21mar 2010, pergi dengan budak kecik...budak kecik suka duduk dalam troli,tak nak duduk dalam kereta tolak.

Masuk dari tingkat bawah sambil tolak troli, menyelit & menyorok dari pak guard (tak boleh buat cengitu!)...Berjaya!tapi baru masuk separuh jalan belum sempat jenguk-jenguk barang,troli yang budak kecik duduk dah basah, aiseh...budak kecik tak reti duduk diam-diam,lampin pakai buang bocor!

Keluar semula, cari bilik cuci..kasi tukar lampin baru...baju baru...

Masuk tingkat atas...baru separuh, baru sempat jeling-jeling..budak kecik dah nangis jerit-jerit, nak susu!turun..cari tempat makan sebab budak besar pun lapar juga..

Ayah budak kecik talipon 'balik cepat sikit ya!'..aiseh,budak kecik & budak-budak besar pun balik tanpa hasil tangkapan...


Ayah tak sihat...ayah tak gembira...tak lalu makan, bila ayah peluk terasa ayah dah semakin kurus. Ayah kena tahan wad!Gundah gulana lah sang puterinya ini...ayah,cepat sembuh ya!


Adik lelaki sedang dalam proses mendapatkan lesen memandu, bayar kelas memandu tapi adik lelaki kata ' pakcik yang ajar tak best! tak nak belajar dengan pakcik tu',

Kelas memandu hanya ada seorang tenaga pengajar...(Pakcik tu lah!), habis siapa yang nak ajar lagi?tanya kakak yang mula suspishes, 'hmmm...ajar la,nak naik bukit belum pandai' kata adik lelaki.

Dan kakak yang berani-cuak pun mengajar dengan kadar bebelan paling minima...

Dipetang yang hangat, terdengarlah suara kakak menjerit-jerit & berpeluh-peluh sakan

'Tekan minyak lebih2 sikit!!!'

'Jaga break!!!'

'Clucth jangan lupa tekan!!!'

'Ingat yang tiga tu...'

Dan adik lelaki jawab 'memang ada tiga tu je yang boleh tekan...'

Oh...

6 comments:

nas said...

sekali balik penuh dgn pakej2...kesian tgk ayah..

nas said...

sekali balik penuh dgn pakej2...kesian tgk ayah..

luluchen said...

pakej apa?

DrSinga said...

liver akak debar2 sebab adik prektis guna kereta akak..

sham said...

hahaha..jasa mu tethap ku kenang! time kaseh kakak..

sham said...

hahaha..jasa mu tethap ku kenang! time kaseh kakak..