May 13, 2010

North is Hot!

Minggu lepas...

4 anak beranak telah menuju ke utara, mak, aku dan dua adik lelaki...

Singgah untuk ziarah tok di Nibong Tebal, tapi tak jumpa...

Peluh mengalir laju...

Rupanya tok lepak kat rumah makcik di Seberang Jaya...

Singgah Penang...

Pagi, tapi peluh masih mengalir...

Rumah makcik tingkat tiga...

Tiba-tiba Penang bergegar!!!

Lari!!!

Tapi kenapa semua orang tak lari?

Sebelum ni Klang pernah bergegar jugak...

Tapi rumah aku tak bertingkat...

Aku gayat!

Peluh mengalir...tapi bukan sebab gayat, pukul 1tengahari memang macam ni kot...

Terus menuju Sungai Petani...

Sesat barat juga nak cari hotel...

Maklum la, belum jadi orang utara lagi...

Sampai hotel letak barang terus keluar merayap...

Rugi kalau duduk diam-diam bila sampai tempat orang...

Sebelah hotel ada Village Mall...

Shopping time!mana-mana pergi pun ini adalah aktiviti wajib...

Masing-masing berpecah, lagi pun jalan kaki je...tak sesat punya

Setelah sepuluh minit aku mula cari mak dan adik-adik lelaki(village mall memang menghampakan...)

"Cari mak kat kedai kasut sudin" kata mak dalam talian...

Puas aku pusing, tak jumpa pulak kedai kasut sudin...

Rupanya KEDAI KASUT AL-IKHSAN dah tukar nama la...

Merayap dari siang sampai malam di Sungai Petani dengan peluh yang sentiasa mengalir...

Ya!saya mengaku kini,utara memang lebih panas...(maafkan saya En.nas!)

Esok harinya bergegas untuk cari tempat belajar adik lelaki di Pendang...

Ops!lupa..makan-makan di Gurun teramat murah!

(Maka, minggu ini dan seterusnya aku perlu berusaha lebih gigih untuk bersenam...)

Di tempat belajar adik lelaki, dari pagi sampai petang...peluh masih mengalir tidak henti

Pulang ke selatan bersama peluh...

Utara ialah panas!!!

Sepanas (baca: se - Hot) aku!kan?

Dah bye...

No comments: