Sep 28, 2010

P.O.K.O.K

Lintasan kembali...








*Paling atas itu aku ; )

Waktu kecik, aku macam budak lelaki...curi tudung saji mak untuk menangguk ikan (berudu paling banyak) di longkang yang kami gelarkan lubuk. Yelah,kitorang percaya bila orang kata jalan sungai udang itu dahulunya ada sungai yang penuh dengan ikan dan udang,sebab itu dinamakan sungai udang. Padahal Sungai Klang tu pun ikan payah nak hidup.

Kena kejar anjing, monyet, lotong perkara biasa...paling tak boleh lupa kena ekzos motor tiga kali, dua kali ditempat yang sama..saja nak kasi cenderamata,nanti boleh tunjuk kat anak cucu kot.

Dahulu rumah dikelilingi pokok-pokok (hutan bukan belantara), selalu berangan jadi rambo...Aku paling suka panjat pokok, ayah pula buatkan kami rumah pondok atas pokok,macamana ayah panjat dan buat aku tak pernah tanya.

Asal jumpa pokok je mesti nak panjat...mak & pakcik makcik aku suka gelarkan aku tomboy,tapi ayah tak pernah marah pun?sampai lah nenek dan mak berkomplot untuk menjadikan aku gadis ayu pada suatu hari...

Balik rumah nenek, nenek dan mak telah mengajak aku untuk shopping!(ok, walaupun aku suka benda yang budak lelaki buat,tapi aku suka jugak shopping dari kecik, cumanya aku tak ayu je...)rupanya dorang bawa aku pergi tindik telinga!nenek kata nanti aku boleh jadi gadis ayu lepas tindik telinga...arrrgh!kena tipu, mana aci!

Tapi dorang baik sikit sebab ajak tindik telinga disertai dengan permintaan hadiah. Aku minta kereta control!hahaha...jangan harap aku nak main dengan barbie doll. Menangis jugak lah kena tindik telinga.

Akhirnya berjaya juga misi dorang, sebelum tu pernah juga mak berkomplot dengan benggali jual cincin yang selalu datang rumah ke rumah tu. Benggali tu siap nak hadiahkan cincin emas percuma lagi kalau aku tindik telinga dengan dia. Apalagi, lari pecut la...nyorok atas tangki kat belakang rumah.

Panjang lagi hikayat zaman kanak-kanak ni...nanti-nanti cerita.




Dah besar ni aku cuma berani pegang ranting pokok je..gayat!pelik juga kan?masa kecik punyalah rambo...

Tapi paling penting sekarang aku dah jadi gadis ayu!

Ops...ayu ke?

Nota anatomi gayat: Terima kasih nenek sebab belanja tindik telinga...kalau tak sampai sekarang pun tak tindik-tindik lagi...takut!

2 comments:

nas said...

mak ai..ganasnya..harap2 anak2 gurl sy x buas mcm tu...ayu ke?ayu je...love u :)

Anonymous said...

kecik2 je ganas...adventure tau!dh besar ni sopan santun,lemah lembut..hihihihihihi,love u too!

-lulu-