Aug 1, 2011

Main panjat - panjat - 002

Menghoyan nak memanjat je sekarang nih...esok-esok kang senang la nak kata ' setinggi-tinggi gunung sanggup ku daki, sedalam-dalam lautan sanggup ku renangi' kan...

Sebab masa tu gemuruh jiwa semangat membara dari puncak ingin ke angkasa kot!tu yang pacat pun pacat lah..padahal spray pacat tu dah setengah botol aku balun. Dekat empat puluh lima minit jugak la nak sampai atas, sepatutnya tiga puluh minit je...lambat sikit sebab masing-masing amatur(sempoooooot)

Sampai atas,lepak-lepak ambik nafas dulu...Keluarkan bekal makanan,mak aih...akak aku bawak bekal nasi lauk kari siap ngan sayur sekali...patut la pelan je naik. Apalagi,masing-masing yang memang lapar meroyan kerumun tak ingat dah kalori yang baru sikit je terbuang tu..Terima kasih chef kesayangan!mmmmuah..i lof u belli2 much!Kebetulan hujan lebat pulak tiba-tiba,lagi syok la membalun



Hujan renyai-renyai je kitorang sambung jalan...baru separuh jalan,hujan lebat lagi dapat la mandi hujan sambil main lecak (kalo kecik-kecik dulu sure kena sebat tu). mencabar kewibawaan betul bila jalan kat trek licin berselut-selut. Masa tu tak sempat nak tengok pacat lintah dah, masing-masing sibuk perati tebing-tebing kot kang tergolek sape lak nak angkot naik kang

Turun dari Bukit Saga kat Cheras!(berjalan dari ampang sampai cheras kau...)kitorang singgah warung kecik,minum air kelapa sambil habiskan bekal makanan. Akak & abang ipar aku surrender dulu..balik kat kereta naik teksi.(Beginner..so dimaafkan,hehehe). Lepas beli bekalan pisang-pisang untuk bagi perut sindiri makan, kitorang panjat bukit apek pulak. Ada dalam lima level tak silap...hujan dah berhenti,tapi lopak-lopak air & selut-selut licin memang buat orang nak tergolek je. Aku belum tergolek lagi...




Dari naik sampai turun bukit apek tu masing-masing dah tak banyak suara dah...kalau tak kemain kepoh lagi sepanjang naik bukit saga tu, happy sangat ler tu. Sampaikan badan aku & adik aku berasap lah..nak kata hebat la tu kan...hehehe,tapi memang berasap!haba badan campur sejuk lepas hujan. Tapi kenapa kitorang berdua je kot?

Bukit Saga & Bukit Apek tiga jam berjalan...

Berhenti pun tak lama dah...kitorang terus panjat Bukit Putih pulak.Kat Bukit Putih ni ada air terjun!eksaited nak terjun kat air terjun tu la yang buat masing-masing tak berenti rehat lama-lama. Bukit Putih lagi ekstrem!laluan kecik & curam, berbatu-batu, berselut sebab hujan...macam-macam lah

Nak menyampai kat air terjun tu dekat tiga jam lagi berjalan...Dengar je bunyi air terjun masing-masing dah macam pacat jugak...Memang subhanallah lah!puas hati...tapi mandi pun setengah jam je, sebab jauh lagi nak jalan balik.



Nak ke kereta kena panjat Bukit Saga lagi...Kali ni Wai Kong bawak ikut trek lain yang tersangat mencabar. Dia kata 'tadi tu baru appetizer je'....Hapa!!appetizer je?abes peluh jantan betina dah kena perah tadi baru appetizer

Memang betul pun..lepas je dari air terjun tu kitorang kena panjat & turun bukit curam yang penuh dengan pacat, mencabar gila lah. Dapat jugak la aku hadiah seko pacat...tau-tau je dah berdarah kaki,nasib la aku tak perasan...kalau tak mau berguling-guling minta tolong tu.

Dekat pukul tiga tiga puluh minit petang baru la kitorang keluar...total semua dalam tujuh jam tiga puluh minit. Sangat puas hati

Dah bye!


Nota kaki sakit: Gambar-gambar kemudian aku tempek, tu pun kalau rajin la...

2 comments:

♥S@R@♥ said...

bestnye chena..huhu..nape masa akk single mingle dulu kita xwat aktiviti camni..hehe

teringin nak mandi kat air tejun camtu la..

luluchen said...

hehe,xda org nak ajak masa dulu...jom je la,tggu baby besa eh...