Jun 18, 2009

Ikan sweet lulu

Ok puan - puan, puan roxy, puan khaty, cik sally, cik going to puan kupu2, en. abg syg, en. waldo, en. eiman dan yang lain-lain sekalian...(nama nak yang glamour je kan..).

Menu kita pada hari ini adalah "Ikan Kembong Sweet Lulu" ya!...(ya, disebabkan ia dimasak atau lebih tepat lagi di pertama kali masak oleh chef lulu, maka nama tukang masak hendaklah disertakan sekali..konon2 lain la tu kan, padahal google & cetak resepi dulu semalam..)


Sila lah telan air liur sahaja ya...

Google sendiri resipi ni ok...(aku nak menunjuk je...1jam nak siapkan tau!amatur la...ok..ok...salahkan diri sendiri la sebab lembab,hihi...tapi cita-cita nak buka restoren, tetap menjadi pujaan hatiku ok)

Cadangan nama restoran (berangan tak salah kan...) ;
1. Sabar menanti (aku masak perlahan dan stabil ok..'slow and steady')
2. Sabar lah sayang
3. Sabar ya!
4. Sabar dulu
5. Sabar lah!

ok..ok..buat masa ni nama 'sabar' je dalam kepala..sebab aku amatur,maka pelanggan kena bersabar menunggu aku masak. 1 jam untuk satu lauk ok tak?memang kena sabar kan?



Terung bakar guna kuali, Ikan sweet lulu of kos la kan..Tempe a.k.a botox (dulu - dulu adala seorang bekas menteri yang ajar tempe adalah botox kan?maka mari makan tempe banyak2)


Sekian dulu..S.A.B.A.R

10 comments:

Anonymous said...

adei memang kena S.A.B.A.R tgk lauk tu sebab puasa la..
apa yang penting malam tadi sahur dengan lauk yg dsediakan oleh chef lulu..nyum2..
cik lulu LULUS leh kahwin..hehe

-cik kupu2-

nas said...

asal sweet sour dia xde kuah...pekat je..whatever boleh di pertingkat lagi masakan syg tu...hehe..lulus la nak kahwin tapi gan mak mertua x pasti lagi...tapi ni nak bagi komen ikhlas la tgk gmbr x menarik tapi x tahu la klu rasa sedap... :-)

nas said...
This comment has been removed by the author.
nas said...

whatever abg ttp bangga syg ttp nak mcuba memasak walaupun first time...love u so much..

luluchen said...

Cik kupu2: maksud nyum2 tu sedap ke tak sedap?hehe..lulus leh kawen tu dah lama dh,wah!

Abg: Ala..mak mertua reda je la..sedap tau!hehe...nnt syg bg abg rasa.WAJIB cakap sedap tau..love u too

eiman@nurizan said...

1. komen tak ikhlas.. nape makan free tak ajak?
2. komen tak brape ikhlas... mana ikannyer? patut nyer menu tukar jadi Kepala Ikan Kembong Sweet Lulu.. haha
3. komen ikhlas.. bagus2 dah bleh masak.. sedap tak sedap tu belakang kira.. rajin masak tu pun dah bagus.. usaha lif kejayaan.. hehe

(dah kutuk+puji takmo ajak makan ker? hahah)

eiman@nurizan said...

tertinggal plak.. pasal nama restoren tu baik guna Sabarlah Sayang.. rasa mesra skit.. pelanggan pun tak marah kalu lambat.. kalu nak bgus lagi letak nama restoren Sabarlah Sayang 1 Lauk Sejam Siap (alamak panjang nyer nama restoren.. hahhaa)

luluchen said...

mr. eiman :
1. sebab nak balas,korang g makan n jalan2 xajak,haha...

2. ikan dah kena makan la..kepala tu utk hiasan semata2.

3. wah,terima kasih..mmg ikhlas,sebagai balasannya,jom kt bw naik lif ok?ajak khalisah n ibu dia.

nama panjang2 abes la budget nk tempah signboard besar,customer pun xtentu lg masuk tu..

eiman@nurizan said...

nama panjang la customer masuk.. nak baca je pun dah kena berenti kan keta.. jadi dah alang2 bentikan keta kena masuk la tengok apa yang ada.. haha

luluchen said...

strategi marketing eh?bagus2..