Jan 14, 2010

Aku nak bocorkan satu rahsia besar!



Ini cerita seram!cerita yang tak pernah aku ceritakan kepada sesiapa...sehinggalah hari ini.




Aku takut hantu tangan bulu-bulu!!!(tangan dia je!)





Aku dah besar, adik pun dah berderet-deret...maka aku diusir keluar dari bilik tidur mak ayah. Kejap-kejap aku tidur dibilik kakak, kejap-kejap aku menyelit dibilik abang-abang (sebab bilik dorang ada katil bertingkat,boleh main panjat-panjat & lompat dari atas ke bawah dan paling penting bilik dorang boleh buat sepah sesuka hati tanpa kena marah atau kena kemas)



Tapi bila malam menjelang, akan kedengaran lah suara aku menangis terpekik terlolong...serentak dengan itu, ayah akan keluar dari biliknya dengan membawa rotan bulu ayam! Maka kelam kabut la abang-abang aku tarik selimut berpura-pura tidur siap dengan kesan bunyi sekali...(korang ingat ayah tak tau taktik korang,haha..aku juga yang kantoikan.Aku kan budak lagi, budak-budak tak menipu ok...)



Tapi aku kesian jugak kat dorang bila dorang kena denda tidur kat pokok pisang kat luar rumah..



Tiap-tiap malam sebelum tidur abang-abang aku sangat rajin tidurkan aku dengan cerita - cerita hantu...(aku kan budak perempuan wei!cerita la pari-pari kecik boleh bagi 3 permintaan ke,cium katak jadi putera raja ke...)



Salah satu hantu kegemaran dorang adalah 'Hantu tangan bulu-bulu', hantu tu duduk bawah katil...bila orang semua tidur je ada satu tangan bulu-bulu akan keluar dari bawah katil, lepas tu cekik budak-budak!tangan dia satu je..tapi penuh dengan bulu-bulu yang tersangatlah busuk (budak perempuan yang berumur 6tahun ni punya lah percaya)



Macamana aku tak menangis terpekik terlolong sampai ayah denda korang.(tapi aku tetap nak menyelit dengan dorang, sebab sape yang nak buat jampi pakai bedak untuk halau hantu tangan bulu-bulu...),


Sejak dari itu, sampai lah sekarang aku selalu terbayang hantu tangan bulu-bulu datang, tapi kali ni aku dah tak takut lagi, sebab muka hantu tangan bulu-bulu dah tukar...

Ramai-ramai sebut - "hi hantu tangan bulu-bulu!"

5 comments:

ibusinga said...

suspen gak ...
tapi...
tiba2..
nak kata ..
cissssssssssssss....

Amphenous said...

crap...amph oso dah kena...hahaha....setau amph tanagan pelakon niey takder laa bulu sangat...kuang3...

Anonymous said...

k.izat: suspen la...tiap kali teringat tgn bulu2 trus kena bygkan muka ensem dia..hehe

amph: antu tu kan ada tgn je,so kena la letak muka kat antu tu..hehe

-lulu-

Anonymous said...

k.izat: suspen la...tiap kali teringat tgn bulu2 trus kena bygkan muka ensem dia..hehe

amph: antu tu kan ada tgn je,so kena la letak muka kat antu tu..hehe

-lulu-

Anonymous said...

k.izat: suspen la...tiap kali teringat tgn bulu2 trus kena bygkan muka ensem dia..hehe

amph: antu tu kan ada tgn je,so kena la letak muka kat antu tu..hehe

-lulu-