Nov 12, 2008

tak suka!benci pun ye jugak..

Tak suka!tak suka!tak suka!

Aku tak suka orang yang pura2 tak bersalah tapi yang sebenarnya dia terlalu bersalah..bukan salah pada manusia,sebab kalau salah dengan manusia lantak dia la nak minta maaf bila2 pun,kalau xminta maaf bawak la dosa ko tu sampai padang masyar nanti.

Aku benci pada orang yang pura2 baik dan suci tapi sebenarnya dia terlalu keji,dalam hati berkarat2.walaupun manusia selalu buat salah,buat dosa...pada akhirnya,kalau dia minta ampun dan kesal dgn dosanya,Allah itu maha pengampun.Tapi lagi keji orang yang buat dosa dan tak malu dengan apa yang dia buat.

Keji tak kalau orang tu boleh menumpang tido dalam surau tapi tak nak solat?dan bila ditegur boleh menjawab...kalau pun tak nak solat,jangan la masuk surau dan tido dalam tu.kau tak layak nak tido situ walaupun tido tu pun satu ibadah.

Keji tak dahulunya orang tu pakai tudung dimana2 dan boleh pergi kerja dgn memakai tudung,tapi sekarang sudah mula buka tudung bila diluar?apa yang ko nak tunjuk?cantik sangat ke?kalau tak nak orang mengata,tak perlu la berpura - pura.

Keji tak bila jadi perampas hak seorang isteri?hak seorang anak?kau dah takda lelaki lain ke?kenapa mesti nak ambil hak orang lain?kenapa nak ambil masa yang sepatutnya dihabiskan dengan isteri dan anak-anak orang?kau bagi la alasan apa-apa pun,yang pastinya kau pun tak kan sanggup dan rela diri kau dibuat macam tu bukan?

Semoga kau,aku dan semua diberi rahmat dan berkat dalam hidup,semoga dosa-dosa lalu terampun,Semoga kau,aku dan semua sedar kealpaan diri.semoga kau,aku dan semua tidak sampai dicampak ke dalam api yang tidak terbayang kita...Amin.

2 comments:

eiman said...

macam kenal je sapa yang dimaksudkan.. haha

luluchen said...

alamak!kenal ke?ehehe..pedas ke?xkan...