Nov 6, 2008

ultraman tak kan mati

Satu petang yang bosan…

Aku: lalalala (bernyanyi2 didalam hati kerana risau org kutuk suara aku yg xbrapa sumbang)

Budak lelaki : hi kak! (muka excited)

Aku : hi..ko lagi,dtg dari mana ni? (walaupun budak ni lg tua dari aku,aku maafkan dia sbb panggil aku kakak.bersebab ok!)

Budak lelaki : aku dari planet alien (muka bersungguh2)

Aku : (menyesal tanya..malasnya nak layan dia nih,apsal la bukan brad pitt yg muncul dpn aku,leh gak aku suruh dia amik aku jd anak angkat dia..dia nak x agak2nya?)

Budak lelaki : akak!akak! (cuba mngejut aku dari lamunan)

Aku : ye,apadia?ko ni kacau la..gi la main jauh2

Budak lelaki : sekarang ni ramai artis yang lama2 dh mati kan?

Aku : ha’a,nape?( agak malas nak layan)

Budak lelaki : yela…P.Ramlee dah mati,Saloma dah mati..(muka sedih dia wat aku rasa tersedih sama)

Aku : yela..nama pun artis lama,dah lama2 mati la dia

Budak lelaki : tapi kan!ada satu je yang xmati2 dari dulu (muka yang serius buat aku teruja nak tau)

Aku : hah sape?aziz satar?abg brahim? (serius ni…)

Budak lelaki : Ultraman! (serius jgk)

Aku : (rasa mcm nak penampar,tapi anak orang..istimewa lak tu,bsabar2..cool down..fuuuh!baik aku blah..pasni aku xnak dok lepak tempat yang senang utk orang nampak seterusnya ajak aku berborak)

Budak lelaki : ok la kak,saya nak balik..dari pagi tadi sy dah balik sebenarnya.

Aku : ok2 gi balik cepat,nanti mak ko mara (cover cun,adei..terkena jgk aku)

No comments: